TAKEN VAN EEN (V)TP'ER

Een kookploeg bij Kazou noemen we een technische ploeg (afgekort: TP). Een technische ploeg is een ruim begrip maar bestaat uit 2 duidelijke taken: maaltijden bereiden en technische ondersteuning.

  • Bereiden van gezonde en gevarieerde maaltijden
    • 5 maaltijden: ontbijt – middagmaal – 4-uurtje – avondmaal – 5de maaltijd moni’s
    • 5 basisprincipes: kwaliteit – voldoende – gezond – lekker – kindvriendelijk
  • Voor- en nazorg van de maaltijden
    • inkopen
    • tafel dekken
    • afwas (liefst samen met de deelnemers en moni’s)
    • afvalverwerking, recycleren
  • Hygiëne en orde
    • verantwoordelijk voor orde en netheid in de keuken
    • afspraken bij onderhoud verblijfscentrum
    • bewaken hygiëne en poetsen van sanitaire voorzieningen
    • de post wegbrengen en afspraken maken rond de aankoop van kaartjes en postzegels.
    • Participeren aan het vakantiegebeuren
      • gebeurt enkel in overleg met de vakantieverantwoordelijke
      • vakantieverantwoordelijke neemt hierin de beslissingen
      • meedoen aan profileringsactiviteiten (georganiseerd door externe partners) kan alleen in overleg met de educatieven van het organiserend verbond EN zijn zelf te bekostigen.
  • Controle van de kookkoffer
    • opmaken inventaris kookkoffer op einde van de vakantie
    • indien nodig duidelijk aangeven wat er onbreekt/kapot is op de voorziene documenten zodat de volgende vakantie ook een volledige koffer krijgt.
    • Uitz: indien koffer ter plaatse blijft voor meerdere opeenvolgende vakanties wordt gevraagd om het kapotte/ontbrekende materiaal zelf te vervangen.

Taken van een VTP (verantwoordelijke technische ploeg)

Als verantwoordelijke TP’er komen er nog wat extra taken bij.

  • Financieel luik
    • kookbudget beheren
    • kasstaat (elektronisch!) aan/invullen
  • Overleg kookploeg
    • plannen kookvergadering
    • opstellen menu in samenspraak met de voltallige kookploeg
    • praktische afspraken maken (inkopen, vertrek, wie rijdt met de auto,…)
  • Overleg met vakantieverantwoordelijke
    • voorleggen menu
    • deelname aan activiteiten van de moniploeg
    • praktische afspraken (vertrek, onderhoud, afwas, uren maaltijden,…)
  • Communicatie en evaluatie met de Kazou-dienst
    • deelname aan geprofileerde activiteiten (door externe partners)
    • evaluatie kook- & vakantiegebeuren via de online vragenlijst
    • contact opnemen met de Kazou-dienst bij problemen